ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ?ΙΕΥΘΥΝΤ?Ν, ΕΚΠΑΙ?ΕΥΤΙΚ?Ν ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚ?Ν ΕΠΙΤΡΟΠ?Ν ΠΑΡΟΙΚΙΑΚ?Ν ΣΧΟΛΕΙ?Ν ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ
ΕΙΣΑΓ?ΓΗ
Η καλή λειτουργία ενός σχολείου εξασφαλίζεται κατά κύριο λόγο, όταν όλα τα ε?πλεκό?ενα άτο?α εκτελούν τα καθήκοντα τους ?ε ευσυνειδησία και υπευθυνότητα. Για να γίνει ό?ως αυτό πρέπει πρώτα να γνωρίζουν ποια είναι τα καθήκοντα και οι ευθύνες τους.
Για την καταγραφή τους συνεργάστηκαν οι προϊστά?ενοι και το διευθυντικό προσωπικό των δύο εκπαιδευτικών αποστολών και εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών φορέων που υπάγονται στον Ενιαίο Φορέα Ελληνικής Παροικιακής Εκπαίδευσης (ΕΦΕΠΕ) και έχουν εγκριθεί σε συνεδρίαση της Γρα??ατείας του ΕΦΕΠΕ. Λήφθηκαν υπόψη τα καθηκοντολόγια που υπάρχουν για τους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα και την Κύπρο και οι ιδιαιτερότητες των Ελληνικών Παροικιακών Σχολείων στο Ηνω?ένο Βασίλειο.
Ανα?ένεται ότι θα ?ελετηθούν από όλους, ώστε ο καθένας να εκτελεί ?ε ευσυνειδησία και υπευθυνότητα τα καθήκοντα του, αλλά και να γνωρίζει τί ανα?ένουν οι άλλοι από αυτόν καθώς και ο ίδιος να γνωρίζει τί να ανα?ένει από τους άλλους.
- ?ΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
1.1. Ο ?ιευθυντής/ντρια κάθε σχολείου, είτε αυτός/ή είναι ?έλος των Αποστολών είτε όχι, διορίζεται αναλόγως προσόντων και πείρας ?ε τη σύ?φωνη γνώ?η των Σχολικών Συλλόγων/Επιτροπών και των Προϊστα?ένων των δύο Εκπαιδευτικών Αποστολών.
Γίνεται αντιληπτό ότι η διεύθυνση κάθε σχολείου πρέπει να αναλα?βάνεται από προσοντούχο/έ?πειρο εκπαιδευτικό και τυγχάνει της έγκρισης των Εκπαιδευτικών Αποστολών.
1.2. Η ο?αλή και αποτελεσ?ατική λειτουργία ενός σχολείου εξαρτάται βασικά από το διευθυντή του και γι? αυτό είναι απαραίτητο αυτός να έχει διοικητικές, διδακτικές και καθοδηγητικές ικανότητες, οι οποίες θα επιβεβαιώνονται από τους Προϊστα?ένους ΚΕΑ ? ΕΕΑ.
1.3.΄Οταν και όπου η διεύθυνση σχολείου ανατίθεται σε εκπαιδευτικό λειτουργό της ΚΕΑ-ΕΕΑ ή ωρο?ίσθιο της ΚΕΑ, αυτός ορίζεται από τους εκάστοτε Προϊστα?ένους και σύ?φωνα ?ε τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου. Στις άλλες περιπτώσεις οι Προϊστά?ενοι ΚΕA-EEA ενη?ερώνονται από τους Φορείς και δίνουν τη συγκατάθεσή τους, ορίζοντας σύνδεσ?ο δάσκαλο, ο οποίος θα έχει την ευθύνη να ?εταφέρει την πολιτική και τις αποφάσεις των Υπουργείων Παιδείας Ελλάδας – Κύπρου.
1.4. Οι δάσκαλοι των ΚΕΑ-ΕΕΑ, που αποσπώνται για πρώτη φορά στα ΕΠΣ στην ΚΕΑ/EEA Αγγλίας δεν αναλα?βάνουν διευθυντικά καθήκοντα, εκτός εάν κατέχουν διευθυντική οργανική θέση ή υπάρχει εκπαιδευτική ανάγκη. Σε τέτοια περίπτωση οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να αποδεχθούν ανάληψη διευθυντικών καθηκόντων.
1.5. Ο διδακτικός χρόνος των διευθυντών σχολείων ?ειώνεται ανάλογα ?ε τον αριθ?ό των ?αθητών και τις δυνατότητες του σχολείου τους και πάντοτε ύστερα από συνεννόηση ?ε τους Προϊστα?ένους ΚΕΑ-EEA.
1.6. Σε σχολεία ?ε συνολικό αριθ?ό ?αθητών που υπερβαίνει τους 60 ο διευθυντής δεν έχει την πλήρη ευθύνη τάξης. Σε περίπτωση σχολείου ?ε ?ικρότερο αριθ?ό ?αθητών και ανάλογα ?ε τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε σχολικής ?ονάδας ο διευθυντής, ύστερα από συνεννόηση ?ε τους Προϊστα?ένους ΚΕΑ-ΕΕΑ και τη Σχολική Επιτροπή/Φορέα, στον οποίο υπάγεται το σχολείο, δυνατό να ?ην έχει ευθύνη τάξης.
- ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ?ΙΕΥΘΥΝΤ?Ν
Ο ?ιευθυντής:
2.1. Έχει τη γενική ευθύνη για την ο?αλή και αποτελεσ?ατική λειτουργία του σχολείου που διευθύνει. Ευθύνεται για την εφαρ?ογή του εγκεκρι?ένου Αναλυτικού Προγρά??ατος.
2.2. Αναλα?βάνει διδακτικά καθήκοντα στα πλαίσια του Αναλυτικού και ?ρολογίου Προγρά??ατος.
2.3. ?ιεξάγει την αλληλογραφία του σχολείου. Όπου αυτή αφορά στην πολιτική του Υπουργείου, αυτή κοινοποιείται και στους Προϊστα?ένους της ΚΕΑ-EEA.
2.4. Ενη?ερώνει έγκαιρα τους Προϊστα?ένους ΚΕΑ-EEA για τις ανάγκες και τα προβλή?ατα που παρουσιάζονται στη λειτουργία του σχολείου.
2.5. Ενη?ερώνει τους Προϊστα?ένους ΚΕΑ-EEA για τον ακριβή αριθ?ό ?αθητών του σχολείου κατά τάξη/τ?ή?α και κατά δάσκαλο.
2.6. Υποβάλλει όχι αργότερα από την 30ή Σεπτε?βρίου στα Γραφεία της ΚΕΑ/ΕΕΑ και τη Σχολική Επιτροπή/Φορέα, στον οποίο υπάγεται το σχολείο, κατάσταση, στην οποία φαίνεται ?ε ακρίβεια ο συνολικός αριθ?ός των παιδιών κατά τ?ή?α. Σε περίπτωση, κατά την οποία τα δεδο?ένα θα έχουν αλλάξει ?έχρι τέλος Σεπτε?βρίου, πιθανόν να υπάρξουν ?ετακινήσεις δασκάλων.
2.7. Αποστέλλει στους Προϊστα?ένους ΚΕΑ-EEA κατάλογο του διδακτικού προσωπικού του σχολείου, που ανέλαβε καθήκοντα την πρώτη ?έρα της σχολικής χρονιάς, καθώς και συ?πληρω?ατικό κατάλογο για όσους αναλάβουν καθήκοντα αργότερα.
2.8. Συ?πληρώνει έγκαιρα και αποστέλλει στα Γραφεία ΚΕΑ-EEA έντυπα παραγγελίας διδακτικών βιβλίων και ?έσων, αντίγραφα των οποίων καταχωρούνται στο Αρχείο του σχολείου και κοινοποιούνται στη Σχολική Επιτροπή.
2.9. Φροντίζει να διατηρούνται καθαρά, καλαίσθητα και σε καλή κατάσταση το σχολικό κτίριο και οι σχολικοί χώροι σε συνεργασία ?ε τη Σχολική Επιτροπή.
2.10. Συνεργάζεται ?ε το Συ?βούλιο της Σχολικής Επιτροπής και ?ετέχει στις ?ηνιαίες συνεδρίες του. Ενεργεί ώστε να εξασφαλίζονται όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την αποτελεσ?ατική συνεργασία της επιτροπής ?ε το προσωπικό του σχολείου.
2.11. ΄Εχει τακτική επαφή ?ε τους γονείς για καλλιέργεια πνεύ?ατος συνεργασίας ?εταξύ σχολείου και οικογένειας, ώστε να ασκείται κοινή εποικοδο?ητική προσπάθεια για την επίλυση παρουσιαζο?ένων προβλη?άτων και για την επίτευξη των στόχων του ΕΠΣ. Συγκαλεί σε σύσκεψη τους γονείς των ?αθητών για κατατόπιση/ενη?έρωσή τους πάνω σε διάφορες πτυχές της λειτουργίας του σχολείου, σε συνεννόηση ?ε τη Σχολική Επιτροπή.
2.12. Φροντίζει, ώστε να παρέχεται στο σχολείο επαρκής ασφάλεια και προστασία στα παιδιά κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σε συνεργασία ?ε τη Σχολική Επιτροπή. Εφαρ?όζει την Πολιτική Προστασίας του Παιδιού, τη Συ?φωνία Σχολείου ? Οικογένειας, την Πολιτική Υγείας και Ασφάλειας και τον Κώδικα Συ?περιφοράς, που έχουν εγκριθεί για τα ΕΠΣ.
2.13. Ενισχύει ?ε εισηγήσεις και ενέργειές του τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών και των γονιών, ώστε να εξασφαλίζονται σε κάθε παιδί ?εγαλύτερες δυνατότητες για εκ?άθηση της γλώσσας, της θρησκείας και του πολιτισ?ού ?ας.
2.14. Σε συνθήκες διαφάνειας και σε συνεργασία ?ε το διδακτικό προσωπικό του σχολείου κατανέ?ει κατά την πρώτη η?έρα της σχολικής χρονιάς, αφού ληφθούν υπόψη οι προτι?ήσεις, τα προσόντα και η πείρα κάθε εκπαιδευτικού, τις τάξεις και τα τ?ή?ατα, ?ε τρόπο που να εξυπηρετούνται τα συ?φέροντα των παιδιών και του σχολείου.
2.15. Ετοι?άζει Ενη?ερωτικό Βιβλιάριο για τους γονείς και Πληροφοριακό ?ελτίο για τη λειτουργία του σχολείου. Καταρτίζει το ?ρολόγιο Πρόγρα??α, το Πρόγρα??α Παιδονο?ίας, τον Προγρα??ατισ?ό της Σχολικής Μονάδας και ελέγχει τους Σχολικούς Προγρα??ατισ?ούς των δασκάλων.
2.16. Φροντίζει ώστε να αναπτυχθεί ανά?εσα στο προσωπικό του σχολείου, ?όνι?ο και επιτόπιο, πνεύ?α συναδέλφωσης, αλληλοσεβασ?ού και αρ?ονικής συνεργασίας. Σε περίπτωση προβλή?ατος, το θέ?α συζητείται πρώτα σε επίπεδο διδακτικού προσωπικού και στη συνέχεια σε επίπεδο Προϊστα?ένων.
2.17. Μερι?νά για την εξασφάλιση ευκαιριών στο προσωπικό του σχολείου για επαγγελ?ατική ενη?έρωση και επι?όρφωσή του. Ενθαρρύνει συ??ετοχή του συνόλου του διδακτικού προσωπικού σε επι?ορφωτικά σε?ινάρια, που διοργανώνονται από τις Αποστολές και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς.
2.18. Επισκέπτεται τις τάξεις για καθοδήγηση, συντονισ?ό και την ενίσχυση των εκπαιδευτικών ?ε σκοπό την επίτευξη των στόχων του σχολείου και την ποιοτική αναβάθ?ιση του σχολικού έργου. Οι επισκέψεις γίνονται σε συνεννόηση ?ε τον εκπαιδευτικό. Εννοείται ότι επισκέψεις στις τάξεις έχουν οπωσδήποτε δικαίω?α να πραγ?ατοποιούν και οι Προϊστά?ενοι των δύο Εκπαιδευτικών Αποστολών και άλλοι αρ?όδιοι λειτουργοί και αξιω?ατούχοι των Υπουργείων Παιδείας Κύπρου και Ελλάδας.
2.19. Συγκαλεί ?ηνιαίως συνεδρίες του διδακτικού προσωπικού, εκτός χρόνου λειτουργίας του σχολείου, στις οποίες και προεδρεύει. Φροντίζει δε για την τήρηση των πρακτικών.
2.20. ?ιενεργεί, σύ?φωνα ?ε τις διατάξεις των κανονισ?ών, τις εγγραφές ή ?ετεγγραφές των παιδιών. Σε περίπτωση ?ετεγγραφής, ο ?ιευθυντής ζητά να προσκο?ίσει ο ?αθητής βεβαίωση φοίτησης από το ?ιευθυντή του προηγού?ενου σχολείου του.
2.21. Συντονίζει τη διεξαγωγή των σχολικών γιορτών και επισκέψεων ή αναθέτει το συντονισ?ό σε άλλο ?έλος του προσωπικού.
2.22. Φροντίζει για την εξασφάλιση της πειθαρχίας και της ευπρεπούς συ?περιφοράς των παιδιών σύ?φωνα ?ε τον κώδικα συ?περιφοράς/αλυσίδας πειθαρχίας.
2.23. Φροντίζει για την τήρηση των Κανονισ?ών, που απαγορεύουν τις εξωτερικές παρε?βάσεις στη λειτουργία του σχολείου.
2.24. Μερι?νά ώστε να είναι πλήρως ενη?ερω?ένα τα επίση?α βιβλία του σχολείου: Μητρώο, Μαθητολόγιο, Βιβλίο Συ?βάντων, Βιβλίο περιουσίας, Παρουσιολόγιο ?ασκάλων, Παρουσιολόγια τάξεων 4 και Βιβλία Τάξεων (Προγρα??ατσι?ός, διδαχθείσα ύλη, αξιολόγηση ?αθητών κ.λπ.) και Σχολικό Αρχείο (που περιλα?βάνει ?ρολόγιο Πρόγρα??α, Σχολικούς Προγρα??ατισ?ούς, Πρακτικά Συνεδριών, Σχολική Αλληλογραφία κ.ά.)
2.25.΄Οταν ο ?ιευθυντής ?ετατεθεί, παραδίδει τα επίση?α βιβλία του σχολείου στο διάδοχό του, ενη?ερώνοντας σχετικά τους Προϊστα?ένους ΚΕΑ – EEA. Σε περίπτωση, που η παράδοση των επισή?ων βιβλίων στο διάδοχό του δεν είναι δυνατή, η παράδοση γίνεται στον Προϊστά?ενό του ή στα Γραφεία των Αποστολών.
2.26. Ενη?ερώνεται για τυχόν απουσίας δασκάλων, σύ?φωνα ?ε τους σχετικούς κανονισ?ούς, και φροντίζει για την αναπλήρωσή τους.
2.27. Ειδοποιεί, χωρίς καθυστέρηση, τους Προϊστα?ένους ΚΕΑ-EEA για την απουσία ?έλους του προσωπικού του και για την αναγκαιότητα ή ?η διορισ?ού αντικαταστάτη.
2.28. Αναλα?βάνει ο ίδιος την τάξη εκπαιδευτικού, που απουσιάζει. Σε περίπτωση, που απουσιάζουν δύο ή περισσότεροι δάσκαλοι, προβαίνει σε διευθετήσεις για ανάληψη των καθηκόντων τους από άλλο ?έλος ή άλλα ?έλη του διδακτικού προσωπικού του σχολείου του, εκτός εάν έχουν εξασφαλισθεί αντικαταστάτες τους.
2.29. Ενη?ερώνει τους Προϊστα?ένους ΚΕΑ-EEA για τις ?έρες που το ΕΠΣ, το οποίο διευθύνει, δε θα λειτουργήσει, καθώς και για τις απουσίες ?ελών του διδακτικού προσωπικού.
2.30. Φροντίζει ώστε τα σχολικά έπιπλα και σκεύη, τα διδακτικά ?έσα, οι διδακτικές συλλογές, τα βιβλία των βιβλιοθηκών και γενικά η περιουσία του σχολείου, στο οποίο φιλοξενείται το ΕΠΣ, να διατηρούνται σε καλή κατάσταση.
2.31. Συνεργάζεται ?ε τους Προϊστα?ένους των Εκπαιδευτικών Αποστολών για σκοπούς α?φίδρο?ης ενη?έρωσης και προωθεί προς υλοποίηση σχετικές οδηγίες.
2.32. Είναι ο κύριος υπεύθυνος για την οργάνωση των σχολικών γιορτών και εκδηλώσεων που καθορίζονται από τα Υπουργεία Παιδείας Κύπρου και Ελλάδας.
- ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΕΣ Τ?Ν ΕΚΠΑΙ?ΕΥΤΙΚ?Ν
Ο εκπαιδευτικός λειτουργός :
3.1. Mεταφέρει και εφαρ?όζει την εκπαιδευτική πολιτική των Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισ?ού της Κύπρου / Ελλάδας, επιδεικνύει ενδιαφέρον, ζήλο, ενθουσιασ?ό και αφοσίωση στην αποστολή του και προωθεί τους στόχους της παροικιακής εκπαίδευσης.
3.2. Αναλα?βάνει διδακτικά καθήκοντα σε τάξη ή σύ?πλεγ?α τάξεων των Ελληνικών Παροικιακών Σχολείων.
3.3. Ακολουθεί και εφαρ?όζει το Αναλυτικό Πρόγρα??α που έχει εγκριθεί για τα ΕΠΣ και τηρεί το ωρολόγιο πρόγρα??α.
3.4. Προετοι?άζεται κατάλληλα συ?πληρώνοντας τα ανάλογα έντυπα προγρα??ατισ?ού του σχολείου, που τίθενται στη διάθεση του ?ιευθυντή ή και του Προϊστα?ένου του, όταν του ζητηθεί.
3.5. Συ?πληρώνει το Παρουσιολόγιο ?ε τα στοιχεία των παιδιών και ση?ειώνει καθη?ερινά τις απουσίες των παιδιών. Ενη?ερώνει την διεύθυνση του σχολείου σχετικά ?ε τυχόν συνεχό?ενες απουσίες ή διακοπής φοίτησης παιδιών.
3.6. Συνεργάζεται ?ε τη διεύθυνση του σχολείου για την πρόοδο των παιδιών της τάξης. 3.7. ?έχεται κατόπιν συνεννοήσεως την επίσκεψη του διευθυντή στην τάξη για ενη?έρωση ,καθοδήγηση και συντονισ?ό.
3.8. ?έχεται την επίσκεψη των προϊστα?ένων των Εκπαιδευτικών Αποστολών ή άλλων αρ?όδιων λειτουργών και αξιω?ατούχων των Υπουργείων Παιδείας Κύπρου και Ελλάδας.
3.9 Αναλα?βάνει καθήκοντα Παιδονο?ίας σύ?φωνα ?ε πρόγρα??α που καταρτίζει ο διευθυντής.
3.10. Συ??ετέχει στις συνεδριάσεις προσωπικού και τηρεί πρακτικά.
3.11. Μετέχει σε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου.
3.12. Προσέρχεται στο σχολείο όπου υπηρετεί 10 τουλάχιστο λεπτά πριν από την έναρξη του κανονικού ωραρίου και φεύγει ?ετά τη λήξη του, αφού πάρει τα κατάλληλα ?έτρα για την ασφαλή αποχώρηση των παιδιών και αφού, σε συνεργασία ?ε τα παιδιά, φροντίσει για την καθαριότητα και την τακτοποίηση των τάξεων στις οποίες γίνονται τα ?αθή?ατα και των σχολικών χώρων γενικότερα.
3.13. Παρα?ένει στο σχολείο κατά τη διάρκεια των ωρών της κανονικής λειτουργίας του. Για να απουσιάσει από το σχολείο, απαιτείται άδεια από το ?ιευθυντή.
3.14. Αναλα?βάνει εκτός από τη διδασκαλία και άλλη εργασία που αποφασίζεται από το ?ιδασκαλικό Σύλλογο ή που του αναθέτει ο ?ιευθυντής για την εύρυθ?η λειτουργία του σχολείου.
3.15. Έχει τακτική επαφή ?ε τους γονείς και συνεργάζεται ?αζί τους. Τους δέχεται σε προγρα??ατισ?ένες επισκέψεις για ενημέρωση τους σχετικά ?ε την πρόοδο των παιδιών. 3.16. Συνεργάζεται ?ε τη διεύθυνση και το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό για την ετοιμασία και διεξαγωγή γιορτών και εκδηλώσεων.
3.17. Αναλαμβάνει τον συντονισμό σχολικών γιορτών και ετοιμάζει ομιλίες προς τους γονείς σύμφωνα ?ε πρόγρα??α που καταρτίζεται σε συνέδρια προσωπικού.
3.18. Βοηθά στην οργάνωση και παρίσταται σε εκδηλώσεις που οργανώνονται από τις επιτροπές / συνδέσμους των σχολείων.
3.19. Είναι ενήμερος για την πολιτική προστασίας των παιδιών, τη συ?φωνία Σχολείου ? Οικογένειας, την Πολιτική Υγείας και Ασφάλειας και τον κώδικα συ?περιφοράς, που έχουν εγκριθεί για τα ΕΠΣ.
3.20. Φροντίζει για την επαγγελ?ατική ενη?έρωση και επι?όρφωσή του. 3.21. Είναι υποχρεω?ένος να ?ετέχει σε εκπαιδευτικά συνέδρια που οργανώνονται κατά καιρούς για τα ?έλη του προσωπικού των ΕΠΣ.
3.22. Ακολουθεί το εορτολόγιο του σχολείου και δεν απουσιάζει χωρίς σοβαρό λόγο. Σε περίπτωση απουσίας του ο εκπαιδευτικός ενη?ερώνει από πριν το ?ιευθυντή του σχολείου και τον Προϊστά?ενό του.
3.23. Πέραν από τον υποχρεωτικό εργάσι?ο χρόνο δραστηριοποιείται στη λύση προβλη?άτων ή στην οργάνωση / συ??ετοχή σε εκδηλώσεις / δραστηριότητες συναφείς ?ε το έργο της Παροικιακής Εκπαίδευσης, συ?βάλλοντας έτσι ενεργά στην πολιτιστική και πνευ?ατική ανέλιξη της παροικίας και στην ενδυνά?ωση της ταυτότητας των αποδή?ων.
3.24. Καλλιεργεί, αναπτύσσει και προωθεί πνεύ?α ενότητας και συνεργασίας ?εταξύ των αποδή?ων
3.25. Η εξασφάλιση της πειθαρχίας των παιδιών επιδιώκεται ?ε την πειθώ. Απαγορεύεται οποιαδήποτε τι?ωρία που ?πορεί να υποσκάψει τη σω?ατική ή την ψυχοπνευ?ατική υγεία του παιδιού. Ακολουθείται ο κώδικας συ?περιφοράς που έχει εγκριθεί για τα Ελληνικά Παροικιακά Σχολεία.
3.26. Όπου είναι εύκολο, εκκλησιάζεται ?ε τα παιδιά του σχολείου, σύ?φωνα ?ε πρόγρα??α που καθορίζεται από το ?ιδασκαλικό Σύλλογο.
3.27. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να είναι πρότυπο υπεύθυνου και ελεύθερου δη?οκρατικού πολίτη, να χαρακτηρίζεται από αξιοπρέπεια, ευγένεια και διακριτικότητα, να συνεργάζεται στενά και εποικοδο?ητικά ?ε το υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό (ωρο?ίσθιο-?όνι?ο), ?ε το ?ιευθυντή, τους Προέδρους και τα ?έλη των σχολικών επιτροπών και να συ?περιφέρεται προς τα παιδιά ?ε τον τρόπο που αρ?όζει σε παιδαγωγούς.
- ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
Η σχολική επιτροπή:
4.1. Έχει σκοπό την ανάπτυξη συστη?ατικής επικοινωνίας και συνεργασίας σπιτιού και σχολείου για προκοπή και ευη?ερία των παιδιών και η προαγωγή γενικά του έργου του Ε.Π.Σ.
4.2. Ενη?ερώνεται από το διευθυντή πάνω σε προβλή?ατα των παιδιών του σχολείου και εξευρίσκει, σε συνεργασία ?αζί του, τρόπους αντι?ετώπισής τους.
4.3. Ευθύνεται για το διορισ?ό ?ρο?ίσθιου Προσωπικού, σε συνεργασία ?ε τους Προϊστα?ένους ΚΕΑ/ΕΕΑ και το ?ιευθυντή και ?ερι?νά για την έγκαιρη και ικανοποιητική στελέχωση του σχολείου.
4.4. Μερι?νά για την εξασφάλιση κατάλληλων σχολικών κτιρίων και όλων των απαιτού?ενων διευκολύνσεων για την άνετη διεξαγωγή των ?αθη?άτων.
4.5. Ευθύνεται για την είσπραξη διδάκτρων και την εξασφάλιση άλλων οικονο?ικών πόρων ?έσω της διοργάνωσης εκδηλώσεων σε συνεργασία ?ε το ?ιευθυντή.
4.6. Ευθύνεται για την παραλαβή των σχολικών βιβλίων, την εξασφάλιση διδακτικών ?έσων, παραδοσιακών στολών, θεατρικών ενδυ?ασιών και άλλου αναγκαίου σχολικού εξοπλισ?ού.
4.7. Ευθύνεται για την ασφαλή διαφύλαξη της σχολικής περιουσίας (παραδοσιακές στολές, θεατρικές ενδυ?ασίες, οπτικο-ακουστικά ?έσα, τεχνολογικό εξοπλισ?ό, βιβλία κ.λπ.)
4.8. Έχει πλήρη ευθύνη για τυχόν λειτουργία κυλικείου/καντίνας και έλεγχο της καταλληλότητας της πώλησης αγαθών, τα οποία πρέπει να συνάδουν ?ε τους σχετικούς κρατικούς κανονισ?ούς υγιεινής.
4.9. Φροντίζει για τη συνεχή παρουσία εκπροσώπου της στο σχολείο, στη διάρκεια της λειτουργίας του, για σκοπούς εφαρ?ογής της πολιτικής προστασίας, υγείας και ασφάλειας του παιδιού, που έχει εγκριθεί για τα Ελληνικά Παροικιακά Σχολεία.
4.10. Συγκαλεί ?ηνιαίως συνεδρίες των ?ελών της στην παρουσία του διευθυντή του σχολείου για προώθηση θε?άτων, που άπτονται της ο?αλής λειτουργίας του σχολείου.
4.11. Συνεργάζεται ?ε το διευθυντή για κάθε είδους προώθησης πληροφοριών (φυλλαδίων, ανακοινώσεων, εντύπων κλπ.) στους ?αθητές, οι οποίες πρέπει να συνάδουν ?ε τους σχετικούς κανονισ?ούς και να τυγχάνουν της έγκρισής του.
4.12. Σε κα?ιά περίπτωση δεν επε?βαίνει στα διοικητικά και εκπαιδευτικά καθήκοντα του ?ιευθυντή και των εκπαιδευτικών λειτουργών.
4.13. Σε κα?ιά περίπτωση δεν πραγ?ατοποιεί επισκέψεις στις αίθουσες διδασκαλίας χωρίς την έγκριση του ?ιευθυντή.
4.14. Συνεργάζεται ?ε τον διευθυντή και παρέχει κάθε δυνατή βοήθεια για την διεξαγωγή σχολικών γιορτών και εκδηλώσεων.