«Διαδίκτυο: Επικοινωνία ή Αποκλεισμός;»
Εισηγήτρια: κα Αντιγόνη Λυμπέρη, δασκάλα, κοινωνιολόγος, Msc Public Health, Πρέσβειρα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου. Η Επιμορφωτική ημερίδα θα διεξαχθεί την Παρασκευή 9η Μαρτίου 2018 (9 π. μ. -3 μ.μ.) στην αίθουσα Αποστόλου Βαρνάβα, Wood Green, 22 Trinity Road, London N22 8LB.
Η ημερίδα απευθυνόταν στους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των ελληνικών σχολείων της Μ. Βρετανίας. Την εκδήλωση προλόγισε ο Θεοφιλέστατος επίσκοπος Τροπαίου, κ. Αθανάσιος, ο οποίος διέθεσε την αίθουσα για την πραγματοποίηση της ημερίδας. Κατόπιν, ο κ. Γ. Κόσυβας, καλωσορίζοντας την κ. Λυμπέρη, υπογράμμισε το γεγονός ότι το διαδίκτυο βοηθάει στο παιδαγωγικό έργο γιατί είναι μία πλατφόρμα επικοινωνίας πέρα από γεωγραφικά και πολιτιστικά όρια, αλλά από την άλλη μεριά, εγκυμονεί κινδύνους και απειλεί την ψυχοσωματική υγεία των ανηλίκων οι οποίοι πρέπει να διδαχθούν τη σωστή χρήση του από γονείς και εκπαιδευτικούς.
Στην συνέχεια, κ. Λυμπέρη αναφέρθηκε στην έντονη επίδραση των περιβαλλόντων κοινωνικοποίησης των ανηλίκων, της οικογένειας και του σχολείου στη διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών. Ιδιαίτερα τονίστηκε το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς πρέπει να έχουν ίδια στάση όσον αφορά τη χρήση του διαδικτύου και την επιλογή των έγκριτων διαδικτυακών πηγών από τους ανήλικους. Η πρόληψη είναι καλύτερη της θεραπείας και ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι κοντά στην οικογένεια.
Συγκεκριμένα: εκπαιδευτικοί και γονείς βοηθούμε τα παιδιά να αποκτήσουν:
- θετικές συμπεριφορές όσον αφορά τη χρήση πηγών,
- τον έλεγχο των fake news που προβάλλουν συμπεριφορές γενίκευσης,
- και κυρίως, συμβάλλουμε στην αποτροπή της ρητορικής του μίσους (σχόλια ρατσιστικού περιεχομένου, σεξιστικές ύβρεις κ.λπ.).
Επιπρόσθετα η κ. Λυμπέρη αναφέρθηκε στα διαδικτυακά παιχνίδια και το cyberbulling ως αίτια πτώσης ψυχοκοινωνικής λειτουργικότητας. Συγκεκριμένα το cyberbulling μπορεί να έχει τα παρακάτω αποτελέσματα:
- Exclusion (αποκλεισμός, εξοστρακισμός προσώπων),
- Trolling (σύγκρουση),
- Impersonation (χρήση προσωπικών λογαριασμών),
- Outing (προβολή σεξουαλικών προτιμήσεων),
- Flaming (διαδικτυακές διαμάχες).
Ακολούθησε δίωρο βιωματικών δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετείχαν όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί. Παράλληλα προβλήθηκαν video για περαιτέρω συζήτηση και προβληματισμό και οργανώθηκαν βιωματικά παιχνίδια.
Η ημερίδα έληξε με τις καλύτερες εντυπώσεις και με την πρόταση των εκπαιδευτικών προς την κ. Λυμπέρη να επισκεφτεί ξανά τα σχολεία του Λονδίνου για ενημέρωση γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών.